Facturen en betalingen Archives - Orthocenter

Stel hier je vraag

Meest gestelde Facturen en betalingen vragen

Ik kan mijn rekening niet betalen, wat nu?

Voor het aanvragen van een betalingsplan kun je terecht bij infomedics via www.infomedics.nl/betaalplan

Ik heb voor het eerst een factuur voor mijn behandeling(en) gekregen. Voorheen kreeg ik die nooit. Waarom krijg ik nu wel een factuur?

Voor de start van de orthodontiebehandeling heb je waarschijnlijk een aanvullende verzekering afgesloten waarmee de orthodontiebehandeling geheel of gedeeltelijk wordt vergoed. Vergoedt de aanvullende verzekering de behandeling gedeeltelijk? Dan ontvang je vanaf het moment dat de maximale vergoeding is bereikt facturen voor de behandelingen van Infomedics per e-mail. Deze moet je zelf betalen. Wij kunnen niet inzien hoeveel de verzekeraar (nog) vergoedt. Voor het opvragen van deze informatie kun je terecht bij je zorgverzekeraar. Je bent zelf verantwoordelijk voor het controleren van de (resterende) vergoeding vanuit je zorgverzekering.

Ik ben al enige tijd in behandeling bij Orthocenter, maar ik heb nog geen facturen voor mijn afspraken ontvangen. Klopt dat?

Wij versturen de declaratie van je behandelingen naar je zorgverzekeraar. Als je een aanvullende verzekering hebt afgesloten waarmee de orthodontiebehandeling geheel of gedeeltelijk wordt vergoed, worden de facturen voor de behandelingen rechtstreeks door je verzekering betaald. In dit geval klopt het dus dat je geen facturen hebt ontvangen.

Heb je geen aanvullende verzekering afgesloten die de behandeling geheel of gedeeltelijk vergoedt? Dan ontvang je de facturen voor de behandelingen per e-mail van Infomedics op voorwaarde dat wij je juiste mobiele telefoonnummer en e-mailadres in ons systeem hebben staan. Is dit niet het geval, dan ontvang je de facturen voor de behandelingen per post. Wanneer je nog nooit een factuur per e-mail of per post hebt ontvangen is het dus belangrijk om bij je praktijk te controleren of wij je juiste gegevens in ons systeem hebben staan.

Ik ben benieuwd welke facturen voor mijn behandelingen nog open staan. Waar kan ik dat controleren?

Als je geen aanvullende verzekering hebt afgesloten die de behandeling geheel of gedeeltelijk vergoedt, dan ontvang je de facturen voor de behandelingen van Infomedics. Via het online zorgconsumenten portaal kun je controleren welke facturen er nog open staan. Je kunt dit ook telefonisch navragen bij Infomedics. Hiervoor kun je op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur contact opnemen via 036-2031900.

Ik heb een factuur ontvangen voor een afspraak die ik niet ben nagekomen. Waarom is dat?

Als je niet naar een afspraak kunt komen is het belangrijk dat je deze uiterlijk 24 uur voor de geplande afspraak verzet. Afspraken die op maandag gepland staan, moeten uiterlijk zaterdag voor 14.00 uur verzet worden. Als je je afspraak niet 24 uur voor de geplande afspraak verzet of afzegt moeten wij deze helaas in rekening brengen. Dit doen wij, omdat wij de gereserveerde tijd niet efficiënt meer in kunnen zetten. Wij brengen de volgende kosten in rekening:

• Korte afspraken (max. 15 minuten): 22,16 euro
• Afspraken die langer dan een kwartier duren: 44,32 euro

Ik begrijp de factuur niet.

Als je geen aanvullende verzekering hebt afgesloten die de behandeling geheel of gedeeltelijk vergoedt, ontvang je de facturen voor de behandelingen van Infomedics. Voor vragen over de factuur kun je telefonisch contact opnemen met Infomedics. Op werkdagen zijn zij bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur via 036-2031900.

Ik begrijp niet hoe de kosten op een factuur zijn berekend. Bij wie kan ik hiervoor terecht?

Voor inhoudelijke vragen over de behandelingen die in rekening zijn gebracht en de kosten op de factuur kun je contact opnemen met je praktijk. Zij kunnen aangeven welke behandelingen in rekening zijn gebracht.

Kan ik de kosten voor de afspraken in de praktijk betalen?

Nee, je kunt geen rekeningen in onze praktijken betalen. Wij sturen de facturen van de behandelingen naar je zorgverzekeraar. Als je een aanvullende verzekering hebt afgesloten waarmee de orthodontiebehandeling geheel of gedeeltelijk wordt vergoed, worden de facturen voor de behandelingen rechtstreeks door je verzekering betaald. Heb je geen aanvullende verzekering of wordt de behandeling gedeeltelijk vergoed en is de maximale vergoeding bereikt? Dan ontvang je een factuur voor de behandelingen per e-mail van Infomedics. Deze moet je zelf betalen.