Onze facturen worden verzorgd door Anders Medical Factoring (AndersMF). Hierdoor houden we meer tijd over voor u én weten we zeker dat facturatie vlot en prettig afgehandeld wordt.


Het proces

Wij versturen de kosten van uw behandelingen naar uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw aanvullende verzekering wordt een deel van de rekening door de zorgverzekeraar vergoed. Het deel van de factuur dat niet wordt vergoed door uw zorgverzekeraar wordt vervolgens aan u gefactureerd. Afhankelijk van uw zorgverzekeraar ontvangt u de factuur van uw zorgverzekeraar of van AndersMF.


Factuur per e-mail
AndersMF stuurt de factuur via e-mail naar u toe. In deze e-mail vindt u een link die u naar het inlogscherm van uw persoonlijke pagina op www.mijnAndersNota.nl leidt. Hier logt u in met het factuurnummer, uw postcode en uw geboortedatum. Nadat u bent ingelogd, komt u bij de factuur terecht. Op de factuur staan de kosten van de behandeling en het deel dat de zorgverzekeraar heeft vergoed. Op uw persoonlijke pagina kunt u de openstaande kosten op de factuur betalen via iDeal.


  • Heeft u nog geen factuur ontvangen en staat uw e-mailadres wel goed bij ons in het systeem? Controleer dan uw ongewenste e-mailbox. De e-mail met de factuur kan hier ook in terecht komen.
  • Heeft u nog geen e-mailadres aan ons doorgegeven? Geef dit dan de volgende keer dat u een afspraak heeft door bij de balie of stuur een e-mail naar uw praktijk met het juiste e-mailadres.

Heeft u nog vragen?

Vragen over de behandeling
Neem voor inhoudelijke vragen over de behandeling die op de factuur vermeld staan contact op met uw praktijk.

Vragen over het vergoede deel
Voor vragen over het deel dat door de verzekeraar is vergoed, kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.

Vragen over betalingen en/of betalingsregelingen
Voor vragen over betalingen en betalingsregelingen kunt u contact opnemen met AndersMF.

AndersMF is op de volgende manieren bereikbaar:

• Telefonisch op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur via 085 – 7606262 (lokaal tarief)
• Stuur een e-mail naar service@mijnandersnota.nl
• Algemene informatie en veel gestelde vragen zijn te vinden op www.mijnAndersNota.nl


Vragen over facturen over behandelingen voor 1 januari 2017
Voor behandelingen die voor 1 januari 2017 hebben plaatsgevonden kunt u nog een factuur van Famed ontvangen. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met Famed via 0900-0885 (€0,90 per gesprek).