Heb je een klacht?
We gaan hier graag mee aan de slag!
In onze praktijken verwelkomen wij onze patiënten met een lach en we willen dat ze vertrekken met een lach. Toch kan het voor komen dat je tijdens de behandeling ergens niet tevreden over bent en dit aan ons wilt laten weten. Daar luisteren wij graag naar. Van je feedback kunnen wij alleen maar leren en onze service en kwaliteit verder verbeteren.
Stap 1:
Bespreek je klacht met de behandelend arts
Wanneer je ontevreden bent over de behandeling, de communicatie of de facturatie, dan adviseren wij om dit zo snel mogelijk met je behandelend arts te bespreken tijdens een persoonlijk gesprek. Samen kun je proberen tot een oplossing te komen. Het is voor zowel jou als de praktijk het fijnst als de onvrede direct wordt besproken en weggenomen.
Stap 2:
Leg je klacht voor aan de Interne Klachtencommissie
Als je er samen met de behandelend arts niet uitkomt, dan kun je onderstaand klachtenformulier invullen. Je klacht wordt dan door onze Interne Klachtenfunctionaris in behandeling genomen. Wij onderzoeken de klacht zorgvuldig door je dossier te raadplegen en de praktijk waar jij of je kind in behandeling is om een reactie te vragen.
Dien je klacht in
Stap 3:
Stuur je klacht naar de Externe Geschillencommissie
Wanneer je het niet eens bent met de manier waarop onze interne klachtencommissie de klacht heeft afgehandeld, dan kun je je klacht naar een externe, onafhankelijke geschillencommissie sturen. Orthocenter is aangesloten bij Stichting Kwaliteitsinstituut Mondzorg. Voor het behandelen van je klacht vraagt Stichting Kwaliteitsinstituut Mondzorg 75,- euro griffiegeld. Je kunt je klacht indienen door een e-mail te sturen naar info@stichting-kim.nl. Wanneer je een klacht indient ga je ermee akkoord dat wij je behandelgegevens beschikbaar stellen aan Stichting Kwaliteitsinstituut Mondzorg. Voordat Stichting Kwaliteitsinstituut Mondzorg de klacht in behandeling kan nemen moet er een uitspraak door onze Interne Klachtencommissie zijn gedaan. Het is dus belangrijk dat je dit eerst afwacht.